1- برای راه اندازی مدرسه جدید چه کارهایی باید انجام دهیم؟
پاسخ برای این منظور ابتدا ميبايست يك نامه "درخواست اتصال به شبكه مدارس" از طرف مديريت استان به مركز فناوري اطلاعات ارسال شود. همچنين برای خرید يك خط اینترانت و یا اینترنت با آی پی ثابت و پهناي باند حداقل 2 مگابيت با شركت مخابرات (يا ساير شركتهاي سرويس دهنده) تماس گرفته، سپس بعد از هماهنگي با كارشناسان مركز فناوري اطلاعات نسبت به خريد خط ارتباطي اقدام كنيد. پس از راهاندازي خط ارتباطي واحد حوزوي با سرويس دهنده، كارشناسان مركز فناوري، اطلاعات لازم جهت خريد تجهيزات مورد نياز را در اختيار واحد حوزوي قرار خواهند داد. شماره تلفن 02532144848 سامانه پشتيباني شبكه ارتباطي مدارس سراسر كشور است.
2-هنگام قطعی اینترانت مدرسه چه کاری انجام دهیم؟
پاسخ برای این منظور ابتدا با توجه به بستر ارتباطی خود ( ADSL، G dot و ... ) و دستگاههای مورد استفاده در مدرسه، اتصالات و نشانگرهای دستگاه را با توجه به فایل راهنمای هر دستگاه که در آدرس http://192.168.3.32/Learning/ در دسترس است، بررسی کنید و در صورت حل نشدن مشکل با سرویس دهنده یا کارشناسان فناوری در مرکز مدیریت تماس حاصل فرمایید.
3-ترتیب اتصالات پورتهای میکروتیک به چه شکل است؟
پاسخ این دستگاه وظیفه برقراری ارتباط بین مدارس و شبکه یکپارچه مدارس مستقر در دفتر فناوری را بر عهده دارد. پورت1 و2 و 3 به ترتیب محل اتصال مودم اینترنت، مودم اینترانت و شبکه داخلی است. به منظور اطلاع از نحوه اتصالات و وضعیت نشانگرهای این دستگاه فایل آموزشی راهنمای دستگاه میکروتیک را از آدرس http://192.168.3.32/Learning/ مطالعه فرمایید.
4- دستگاه VoIP Gateway چه وظیفهای دارد و اتصالات آن چگونه است؟
پاسخ این دستگاه وظیفه برقراری ارتباط تلفنی (رايگان) بین مدارس سراسر کشور و مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران را به عهده دارد.
به منظور اطلاع از نحوه اتصالات و وضعیت نشانگرهای این دستگاه فایل آموزشی راهنمای دستگاه VoIP Gateway را از آدرس http://192.168.3.32/Learning/ مطالعه فرمایید.
5- اتصالات پورتهای مودم روتر Cisco878 به چه شکل است؟
پاسخ در برخی از مدارس حوزههای علمیه خواهران با توجه به تجهیزات شرکت مخابرات آن منطقه از تجهیز مودم روتر سیسکو 878 استفاده گردیده است. به منظور اطلاع از نحوه اتصالات و وضعیت نشانگرهای این روتر فایل آموزشی راهنمای روتر cisco878 را از آدرس http://192.168.3.32/Learning/ مطالعه فرمایید.
6- اتصالات پورتهای مودم Tellabs به چه شکل است؟
پاسخ مودم Tellabs معمولاً در مدارس با روتر سیسکو 1841 استفاده گردیده است.
به منظور اطلاع از نحوه اتصالات و وضعیت نشانگرهای این مودم فایل آموزشی راهنمای مودم Tellabs را از آدرس http://192.168.3.32/Learning/ مطالعه فرمایید.
7- اتصالات پورتهای روترPatton به چه شکل است؟
پاسخ این تجهیز یک دستگاه دو کاره میباشد که هم کارایی مودم و هم روتر را دارد. ( از این تجهیز تنها در استان فارس استفاده گردیده است.) به منظور اطلاع از نحوه اتصالات و وضعیت نشانگرهای این روتر فایل آموزشی راهنمای مودم Patton را از آدرس http://192.168.3.32/Learning/ مطالعه فرمایید.
8- اتصالات پورتهای مودم ADSL به چه شکل است؟
پاسخ مودم ADSL برای خطوط ADSL بکار می¬رود. به منظور اطلاع از نحوه اتصالات و وضعیت نشانگرهای این مودم فایل آموزشی راهنمای مودم ADSL را از آدرس http://192.168.3.32/Learning/ مطالعه فرمایید.
9- نحوه تنظیم مودم ADSL Router جهت اتصال به اینترانت چگونه است؟
پاسخ ابتدا با ISP (شرکتی که از آن اینترنت دریافت می¬کنید) تماس گرفته و اطلاعات مربوط به نام كاربري (Username) و رمز عبور(password) ، همچنین دو عدد مربوط به VPI و VCI را دريافت كنيد.
در تنظیمات مودم، واژه WAN را یافته و روی آن کلیک فرمایید. سپس Add را بزنید.
در حالت Bridge میبایست فقط VPI و VCI را وارد کنید، در سایر مراحل تغییری اعمال نکرده و فقط Next را بزنید!
10- برای اتصال کارشناسان مرکز به سیستم چه کاری باید انجام دهیم؟
پاسخ برای این منظور ابتدا از سایت http://payesh.whc.ir/ اقدام به نصب نرم افزار پایش کنید.
11- نصب و بروز رسانی نرم افزار آنتی ویروس چگونه است؟
پاسخ برای دانلود برنامه آنتی ویروس ESET Endpoint Antivirus به آدرس http://192.168.3.32/Antivirus/ مراجعه کنید و نرم افزار را نصب کنید. برای بروزرسانی آنتی ویروس فایل راهنمای بروزرسانی آنتی ویروس را از آدرس http://192.168.3.32/Antivirus/ دانلود و مطالعه فرمایید.
12- نصب نرم افزار پایش چگونه است؟
پاسخ برای این منظور از سایت http://payesh.whc.ir/ اقدام به نصب نرم افزار پایش کنید.
13- در هنگام برخورد با مشكل در سامانههاي مختلف (ديدگاه، آموزش، پذيرش و...) چه بايد كرد؟
پاسخ در صورتي كه صفحه سامانه مورد نظر براي شما باز ميشود و فقط در كار با سامانه (مانند ورود، درج اطلاعات، نحوه نمايش و..) مشكل داريد برای حل آن باید با راهبر آن سامانه تماس بگیرید. شماره تماس راهبران در آدرس portal.whc.ir قابل مشاهده است.
در صورتي كه صفحه اصلي سامانه باز نميشود با كارشناسان مركز فناوري (شماره تلفن 02532144848) تماس حاصل فرماييد.
14- نحوه اشتراک گذاری پرینتر در شبکه داخلی مدرسه چگونه است؟
پاسخ برای این منظور فایل راهنمای آموزش به اشتراکگذاری پرینتر را از آدرس http://192.168.3.32/Learning/ دانلود و مطالعه فرمایید.
15- نحوه اشتراک گذاری فایل در شبکه داخلی مدرسه چگونه است؟
پاسخ برای این منظور فایل راهنمای آموزش به اشتراکگذاری فایل در ویدوز را از آدرس http://192.168.3.32/Learning/ دانلود و مطالعه فرمایید.
16- روش ایجاد حساب کاربری جدید در ویندوز به چه شکل است؟
پاسخ برای این منظور فایل آموزش ایجاد حساب کاربری در ویندوز را از آدرس http://192.168.3.32/Learning/ دانلود و مطالعه فرمایید.
17- نحوه به دست آوردن آی پی سیستم در ویندوز چگونه است؟
پاسخ برای این منظور فایل آموزش به دست آوردن آی پی سیستم در ویندوز را از آدرس http://192.168.3.32/Learning/ دانلود و مطالعه فرمایید.